onsdag 11. januar 2012

Oppskrift på puff

Tenkte å legge ut oppskriften på å lage en puff. Det er utrolig enkelt, hvis du kan strikke rillestrikk så er du så godt som ferdig.
Legg opp ønsket antall masker( jeg la opp 60 masker), og strikk rillestrikk til du har nok til å felle av( jeg strikket til arbeidet målte 110cm). Så syr du kortsidene pent sammen. Så skal du snurpe kortsidene sammen, jeg snurpet sammen i to omganger, annenhver rille på hver tråd. Når du er ferdig med den ene siden, fyller du puffen med ønsket materiale, jeg brukte mine gamle pynteputer, som jeg ikke skal ha med til leiligheten. Deretter snurper du sammen den siste siden, og vips så har du en hjemme strikket puff.
Jeg fant oppskriften HER.


Lykke til

3 kommentarer:

  1. Så flink du er! Kjempefin! :) Jeg skulle gjerne ha strikket meg en slik en selv. Men så er jeg ikke noe flink til å strikke da. :P

    Tusen takk for fin kommentar og at du følger meg på bloggen min! :D

    Ha en fin dag! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du trenger ikke å være flink til å strikke for å lage denne, strikk et skjerf og sy den sammen, og vips så har du en puff:)

      Slett
  2. Hei:) kom over bloggen di da jeg søkte på nettet etter strikket puff:) kan jeg spørre deg hvor høy den ble puffen din og hvor stor omkrinsen ble da du la opp 60 masker:) Mvh Janne

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...